IKorganiseer, 15 jaar alweer

Whoop whoop, mag ik even trots doen? IKorganiseer Personal Organizing bestaat op 1 juli 2021 alweer 15 jaar. Nou ja, in den beginne heette ik IKorganiseer Professional Organizing, maar omdat zowat al m’n cliënten het hadden over ‘personal’ organizing, heb ik dat maar overgenomen.😊

Als ik goed heb geteld, heb ik inmiddels 265 cliënten ontmoet. Meestal bij hen thuis, een enkeling op zijn of haar werk. Soms voor een adviesgesprek, vaker ook voor begeleidingsuren thuis.

Er moeten honderden kilo’s aan spullen door mijn handen zijn gegaan. Ooit zei een cliënt: ‘Je bent het sterkste kleine wijffie dat ik ooit heb gezien.’ En honderden keren was het, samen met de cliënt, antwoord vinden op de vragen: wat zijn dit voor spullen en wat wil je ermee? Kortom: begeleiden bij het maken van keuzes. Sinds een paar jaar doe ik dat ook als het gaat om foto’s.

Een tijd lang noemde ik mezelf ‘specialist in terugvindbaar opruimen’. Tegenwoordig ligt mijn focus meer op ‘duurzamer leven door meer ordening’. Mijn vrijwilligerswerk voor ons lokale Repaircafé en het meedenken over een circulair ambachtscentrum passen daar goed bij.

Ging alles goed? Neuh. Ik heb weleens iets van een cliënt kapot laten vallen (viel gelukkig te repareren). Ik heb weleens iemands vertrouwen beschaamd, door – te snel – te vragen of mijn factuur echt wel betaald zou worden. En ik heb organizeproducten verzonnen waar geen belangstelling voor bleek te zijn.

Vind ik het nog leuk? Yeah. Altijd weer die verschillen in mensen, in achtergronden, in drijfveren, in (belemmerende…) overtuigingen, in humor. De kick van kleine of grote verbeteringen in het huishouden. Het zien dat schouders niet meer opgetrokken zijn, maar ontspannen hangen door de trots van een geordende kast. I love it!

I love it so much dat ik iedereen die in ‘feestmaand’ juli vier organize-uren bij me afneemt, maar voor drie uur betaalt. Bel of mail me snel, zodat we de afspraak kunnen inplannen.

Meld je aan voor de inspiratie mails