Over IK•organiseer

Mijn naam is Ingeborg Koot (1968). Als kind was ik altijd al bezig met ordenen en structureren. Dat is eigenlijk nooit meer opgehouden. Ik heb 16 jaar als HR adviseur gewerkt bij Strukton, een groot internationaal bouwbedrijf. Daar heb ik me bekwaamd in advieswerk, coaching en planmatig werken.

Ik ondersteun bij het creëren van rust

Met het “opruimgen” in mij, lukt het prima om werk en zorg van onze drie kinderen met elkaar te combineren. Maar ik zie om me heen dat het niet iedereen even makkelijk afgaat. Dat is ook niet zo vreemd, want waar leer je nu hoe je een druk huishouden en/of volle thuiswerkplek moet organiseren? Daarom heb ik in 2006 de stap gezet om drukke mensen te ondersteunen bij het creëren van rust thuis. Mijn cliënten waarderen mijn ‘vrolijke daadkracht’.

Erkend Master Register Professional Organizer

Op mijn MRPO titel, die brancheorganisatie NBPO heeft ingevoerd en die door een externe organisatie wordt getoetst, ben ik trots. Als Master Register Professional Organizer (er zijn er ca. 10 van in Nederland) maak ik jaarlijks meer dan 300 cliënt-uren, heb ik regelmatig intervisie bijeenkomsten met collega’s en blijf ik op de hoogte van ontwikkelingen in mijn vak door flink aan bijscholing te doen.

Relevante opleidingen in psychologie, organizing, mantelzorg en zakelijke markt

Naast de basisopleiding tot Professional Organizer, ben ik opgeleid tot budgetcoach en heb ik een aantal HBO-modules psychologie afgerond. In 2013 heb ik de post-HBO-leergang tot Senior Professional Organizing bij de School voor Organizing behaald. Daarna heb ik in 2017 de post-HBO-leergang tot Mantelzorgmakelaar behaald en in 2018 de training tot Organizer in de Zakelijke Markt afgerond.

Organizing in Corona tijd

In het voorjaar van 2020 was daar dan opeens … Corona. Vooral cliënten in risicogroepen heb ik toen niet/minder bezocht. Samen met mijn cliënten heb ik ‘organizing op afstand’ verkend; best een aardig alternatief op het houden van voortgang in ordeningsacties. Daarnaast heb ik voor een aantal cliënten hun foto’s (bij mij thuis) uitgezocht, heel Corona veilig en vaak al een lang gekoesterde wens. En er komen nieuwe cliënten op mijn pad die – voor het vele thuiswerken – nu toch echt een rustige werkplek willen hebben. Bij cliënten die ik weer bezoek, stemmen we natuurlijk vooraf steeds af of we klachten hebben, houden we afstand en was ik heel vaak mijn handen.

Ingeborg Koot
qoute-links

Klanten zeggen dat ik flexibel maar ook planmatig ben, ze waarderen daarnaast mijn nuchtere benadering en vinden het helemaal fijn als ik ook maar een mens blijk te zijn die wel eens iets vergeet…

Lidmaatschap:

NBPO
APPO
klachtenportaal-zorg

Studie & certificering:

School voor organizing
MRPO
KIWA

Initiatiefnemer:

Stichting inzameldoelen
Repair cafe stichtse vecht

Teamlid:

huishoud-coach
fon